osobní dodávky offroad-SUV moto čtyřkolky průmyslové disky
MICHELIN POWER PURE E 190/55 ZR 17 75 (W) TL - supersport
POKUD NENÍ ŠTÍTEK ZOBRAZEN, JEDNÁ SE O STARŠÍ PNEU NEBO JE CHYBA V PŘENOSU Z DATABÁZE EPREL
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2020/740
Dne 1. května 2021 vstupuje v platnost aktualizované a přísnější nařízení EU, které vyžaduje zásadní změny označování pneumatik. Pneumatiky uvedené na trh před 1. květnem 2021 budou opatřeny současným označením, které bude i nadále platit vzhledem k datu jejich dostupnosti na trhu.
Staré štítky se ale již nesmí zobrazovat při prodeji pneumatik.
Výrobce | MICHELIN |
---|---|
Název výrobku | POWER PURE |
Šířka | 190 |
Profil | 55 |
Konstrukce | ZR |
Průměr | 17 |
Index nosnosti | 75 |
Rychlostní index | (W) |
Použítí duše | TL |
Kategorie | supersport |
EXTERNÍ SKLAD č.1 | |
nedostupné | Cena bez DPH: 4 139,41 Kč |
dostupnost nutno ověřit | Cena vč. DPH: 5 009 Kč |
Popis zboží
MOTO - PNEU - PNEUMATIKA - SUPERSPORT
!!! DVOUSMĚSOVÁ NOVINKA 2010 !!! Pneumatika MICHELIN POWER PURE je novinkou pro rok 2010. Díky nové revoluční technologii lehkých pneu (Light Tire Technology neboli LTT) je nejlehčí dvousměsová prémiová sportovní pneumatika, jaká kdy byla vyrobena. Aby Michelin ukázal, že je Power Pure opravdu nejlehčí pneumatikou své kategorie, porovnává rozměry 120/70 ZR 17 a 190/50 ZR 17 s plášti čtyř konkurentů. Ze srovnání prý vychází pneumatika asi o 900 gramů lehčí, než konkurenti. Michelin také tvrdí, že u pneumatiky oproti předchozím plášťům vylepšil životnost a bezpečnost. Použita je technologie s dvojí směsí, kdy se ta měkčí nachází na vnějších okrajích pneumatiky, takže poskytuje dostatek přilnavosti ve chvíli, kdy se motocykl naklání. Oproti předchozí generaci byla vylepšena životnost právě díky použití vylepšených směsí. Pneumatika se méně opotřebovává a jelikož zůstala zachována původní hloubka dezénu, celková životnost se prodloužila. Power Pure má agresivní, ale funkční dezén, navržený pro kategorii Premium Sport. Dezén přední a zadní pneu Power Pure byl vytvořen tak, aby poskytoval optimální špičkový výkon, který maximálně podpoří potenciál pneumatik fungovat v páru jako sada a poskytne celkově lepší ovladatelnost a zpětnou vazbu při minimalizování možnosti jakéhokoliv nepravidelného opotřebení. Dezén nového Power Pure byl inspirován "mokrými" pneu z Moto GP, aby se zajistily excelentní jízdní vlastnosti a jistota jezdce především na mokru. O kvalitách pneumatiky také svědčí fakt, že si Power Pure zvolila Yamaha jako originální obutí pro nový model Yamaha R1 - 2010.
Výrobce
Historie firmy Michelin sahá až do roku 1832 kdy bratranci Aristide Barbier a Nicolas Edouard Daubree zakládají manufakturu na výrobu čerpadel a malých zemědělských strojů. Záhy přišli na to, jaké obrovské možnosti se skrývají ve vulkanizovaném kaučuku a začali jej používat ve své továrně k těsnění a při výrobě řemenů, ventilů a potrubí. V roce 1889 je pak Eduardem a Andréem Michelinem založena firma Michelin. Oba pak převzali továrnu, kterou založil jejich děd Aristide Barbier. Nápad na začlenění pneumatikářského průmyslu do firmy se zrodil čistou náhodou. Jednou továrnu vyhledal cyklista s poškozenou pneumatikou a Eduarda napadlo, že by mohli začít vyrábět pneumatiky, které budou snadněji opravitelné. V roce 1891 začíná průmyslová výroba vyměnitelných pneumatik a firma dosahuje prvního úspěchu. Cyklista Charles Thery s pneumatikami Michelin vítězí v závodě Paříž-Brest-Paříž a firma prodala za rok 10000 pneumatik. V roce 1895 přišel zrod automobilu a protože nafukovacím pneumatikám nikdo nevěřil, musel Michelin zkonstruovat celé vozidlo a s ním se zůčastnil závodu Paříž-Bordeaux-Paříž, při kterém sice dojeli poslední, ale dokázali přednosti nafukovacích pneumatik. Po tomto závodě se začal zvyšovat počet automobilů, které při závodech používaly pneumatiky Michelin a dokázaly na nich zvítězit. Roku 1898 vzniká logo firmy - figurka Bibendum, který firma užívá dodnes a je velmi dobře známým po celém světě. Na počátku 20. století sklízejí pneumatiky Michelin úspěchy v automobilových závodech, zejména v závodu o Gordon - Bennettův pohár a díky tomu získávají velmi dobrou reklamu a stále se rozšiřuje jejich používání. Michelin zažíval veliký rozkvět a zakládal své nové továrny blízko významných automobilek po celé Evropě a také ve Spojených státech. Původní továrna ve městě Clermont-Ferrand měla již 4000 zaměstnanců a začíná vyrábět také pneumatiky pro letadla. Michelin roku 1908 přišel na trh s novým typem pneumatiky, která byla navržena pro autobusy a nákladní automobily. Rozdíl oproti ostatním byl její zdvojený plášť. Tato pneumatika znamenala další rozvoj nákladní dopravy. V dalších letech přichází firma s dalšími inovacemi, jako třeba vyměnitelné kolo s ocelovou kostrou. Přidáním sazí do pryže získává pneumatika nejen dnes charakteristickou černou barvu, ale také vyšší trvanlivost a lepší přilnavost. Životnost byla prodloužena také drážkovaným běhounem, do kterého byl později začleněn speciální pásek, který zabraňoval klouzání na vlhkém povrchu. Pneumatika "Pilot" zvyšovala přilnavost při vyšších rychlostech a byla předchůdcem dnešních nízkoprofilových pneumatik. Během 2. světové války nastal úpadek firmy, která běžela v nouzovém provozu, ale po válce přišel absolutní převrat ve výrobě pneumatik. 4. června 1946 si Michelin nechává patentovat radiální pneumatiku. Ta znamenala vyšší bezpečnost, lepší přilnavost, delší trvanlivost a nižší spotřebu. Firma tím získala výhody oproti konkurenci na dlouhých 30 let. V dalších letech firma stále zdokonaluje svou novou technologii a pneumatika XAS s nesouměrným běhounem se poprvé objevuje na závodních drahách. Radiální pneumatika už dokázala vydržet rychlost až 180 km/h a zároveň se zvyšuje pohodlí při jízdě. V roce 1969 už má společnost Michelin ve světě celkem 81 000 zaměstnanců, z nichž 43 600 pracuje v závodech mimo Francii. Další léta opět znamenají úspěch firmy nejen při obchodech, ale i ve světě sportu. Další revoluční novinku tzv. Zelené pneumatiky představuje firma v roce 1992. Tyto pneumatiky značně snižují valivý odpor a tím jsou i šetrnější k životnímu prostředí. Dnes má firma Michelin své zastoupení ve více než 170 zemích světa. V 19 zemích na světě má celkem přes 80 továren, v nichž zaměstnává 127 000 zaměstnanců. Firma denně vyrobí přes 830 000 pneumatik, celkový příjem firmy činí 13 673 mil. €., což je 18% podíl na trhu a řadí firmu na 2. místo. Velkou zásluhu na oblibě značky Michelin má reklama z úspěchů v motoristickém sportu. Poprvé se pneumatiky Michelin objevily v seriálu F1 v roce 1977 při VC Británie. Derniéru zažily v roce 2006 v Brazílii. Během tohoto období odjely 215 velkých cen, získaly 111 Pole position, 102 vítězství a 9 titulů mistra světa. Celkový zisk 3308,5 bodu je druhý nejvyšší ze všech výrobců pneumatik. Michelin také získal 351 vítězství a 26 jezdeckých titulů v závodech MS motocyklů. Nemalé úspěchy slaví také v závodech LE MANS, MS Rally a Rally Paříž-Dakar.
Web výrobce: www.michelin.cz